Opublikowany przez: Kasia P. 2018-08-08 11:54:37
Autor zdjęcia/źródło: kobieta, praca @ Zaprojektowane przez Freepik
Po co w ogóle dbać o motywację i koncentrację w pracy? Przede wszystkim po to by poczuć ulgę, a może nawet radość i nie walczyć z zadaniami, tylko spokojnie je wykonywać. Nie każde zadanie musi być wyzwaniem. Pamiętajmy o tym, że naturalnie jest część obowiązków, których robić po prostu nie lubimy. Jak mówi Michael Carroll – autor wielu książek motywacyjnych: „Jeżeli uda Ci się opanować złość i niepokój, będziesz w stanie podjąć odpowiednie działania i poczujesz ulgę”. Zatem kiedy czujesz negatywne emocje, zrób sobie 5 minut totalnej przerwy od wszystkiego. Jeśli Twoje uczucia związane z pracą utrzymują się stale na wysoce negatywnym poziomie, zapewne to bodziec do tego by zacząć szukać czegoś lepszego. Załóżmy jednak, że w pracy w miarę da się wytrzymać, tylko chcielibyśmy zmienić swoja motywację i poprawić koncentrację. Mam dla Was 5 prostych wskazówek.
Zasada znana jak świat. Dobrze jest mieć w pracy ulubiony notatnik, który zawsze jest pod ręką. Zaczynając dzień wpisuj w nim listę rzeczy, które masz do wykonania dzisiaj i zaznaczaj na tej liście zadania ważne i te, które mogą poczekać. Najlepiej jest zaczynać od zadań, których nie lubimy, ponieważ z reguły będziemy o nich myśleć cały dzień i będą nad nami „wisieć” jak czarna chmura. Zrób je więc od razu i jak to się mówi „z głowy”. Jeśli bardzo, bardzo czujesz się zniechęcona jakimś zadaniem, dobrym rozwiązaniem jest poproszenie koleżanki lub kolegi z pracy o wsparcie. Nie ma się czego bać i warto prosić o pomoc. Następnym razem to Ty kogoś wesprzesz.
W przypadku biurka panuje pełna dowolność. Są bardzo różne badania odnośnie tego jak powinno wyglądać biurko w pracy. Jedni głoszą, że powinien na nim panować porządek wręcz nieskazitelny. Inni z kolei stawiają na twórczy nieład. Prawda jest gdzieś po środku. Wszystko zależy od tego z jakim biurkiem czujesz się najlepiej. Jeśli chcesz na nim wprowadzić domową atmosferę: postaw kwiatka, zdjęcie z rodziną, ulubiony kubek na kawę, segregator na dokumenty. Jednym słowem urządź biurko po swojemu!
Każdy zgodnie przyzna, że dobra komunikacja w pracy to podstawa. Dlatego jeśli masz problemy z koncentracją i nie wiesz jak wykonać dane zadanie, po prostu pytaj! Zadawanie pytań to także umiejętność, którą warto pielęgnować. Ponadto warto robić sobie przerwy w pracy i rozmawiać z innymi po to, by mieć z nimi dobre relacje. Rozmowa w pracy pozwala na doskonały odpoczynek i wzmacnia więzi. Ponadto kiedy usłyszysz, że inni dzisiaj też maja jakiś zły dzień, będzie Ci raźniej. Zrozumiesz, że nie zawsze musisz być perfekcyjna.
W pracy także musimy pamiętać o zdrowej i dobrze zbilansowanej diecie oraz nawodnieniu organizmu. Jeśli jesteś głodna lub odwodniona, niech Cię nie dziwi fakt, że z trudem podchodzisz do zadań. Pamiętaj o regularnych przerwach na posiłki i dbaj o siebie także pod tym kątem.
Jeśli coś bardzo nas irytuje, najlepiej policzyć do dziesięciu i wziąć prawdziwy, głęboki oddech. Jeśli to za mało wyjdź na spacer na chwilę. Zastąp windę schodami. Oddychaj świeżym powietrzem. Takie czynności pozwolą szybko nabrać dystansu i łatwiej podejść do stresujących zadań.
Motywacja i koncentracja same przyjdą, jeśli tylko będziesz o siebie dbać. Pamiętaj, że masz prawo do przerw i nie jesteś żadnym robotem, który potrafi bez wytchnienia spędzać codziennie 8 godzin na wyznaczonych zadaniach. Dbaj zatem o przerwy, ruch, dietę i picie wody, wygląd swojego biurka oraz relację w pracy!
ZOBACZ TAKŻE:Joanna Krupa wzięła ślub kościelny w Polsce! Zobaczcie zdjęcia! >>
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
krzpaz 2018.12.04 16:06
Bardzo ciekawy artykuł.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.